VOD-KA 2025: Nábor nových pracovníků na sociálních sítích je součástí budování značky zaměstnavatele

20. 5. 2025

Jedním z hlavních témat letošní výstavy VOD-KA 2025 jsou otázky, jak přilákat nové zaměstnance do vodohospodářského oboru a jak pracovat se stávajícími, aby neodcházeli. První den doprovodného programu byl tomuto tématu věnován celý blok přednášek.
Vít Baloušek (GoodIdeas) představil význam sociálních sítí v náboru a budování zaměstnavatelské značky. Zdůraznil, že v době, kdy je v České republice jedna z nejnižších nezaměstnaností v EU, je získávání nových lidí složité. Efektivní prezentace na sociálních sítích může přilákat nejen aktuální uchazeče, ale i ty, kteří časem uvažují o změně zaměstnání.
 
Dále uvedl, že Češi tráví na internetu a sociálních sítích v průměru 6 hodin a 14 minut denně, přičemž 96 % generace Z používá Instagram, což je ideální platforma pro oslovení mladých talentů.
 
Sociální sítě nejsou jen nástrojem komunikace, ale i klíčovým prvkem pro nábor a udržení zaměstnanců ve vodohospodářství.
 
Julie Chytřinská (SOVAK ČR) se ve svém příspěvku věnovala projektu výchovy budoucích provozních montérů vodovodů. Iva Librová (SOVAK ČR) zase představila firemní Akademii VAS, která systematicky pracuje s klíčovými zaměstnanci.
 
Odpolední blok patřil prezentacím odborných škol, včetně VŠCHT Praha, VŠB TUO Ostrava, Mendelovy univerzity v Brně, ČVUT Praha, FAST VUT v Brně a ČZU Praha.
 
Webové stránky používají soubory cookie. Používáním tohoto webu souhlasíte s použitím souborů cookie.
Více | Zpracování osobních údajů